A weboldalunk cookie-kat használ, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek! Kérjük, engedélyezze a sütiket, az oldal megfelelő működéséhez, és hatékonyabbá tételéhez.

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

Részletek Adatkezelési tájékoztató Süti tájékoztató

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Statisztikai sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Közösségi média és marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy kegközelebb is emékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Ugrás a fő tartalomra

Gyakran ismételt kérdések

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

 

  1. július 1. napjával új hulladékgazdálkodási rendszer lépett életbe, melyben a magyarországi települési hulladék begyűjtését, kezelését és számlázását a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. (továbbiakban MOHU) végzi, így az ezzel kapcsolatos fontosabb változásokat gyűjtöttük össze ügyfeleink részére.

Hulladékkezelés és gyűjtés

Az ingatlanhasználókat érintő hulladékkezelési és begyűjtési folyamatok, az eddig megszokott formában működnek továbbra is.

A hulladék gyűjtése és kihelyezése, továbbá a hulladék elszállításának időpontja és gyakorisága változatlan marad, minderről továbbra is a számla mellékleteként megküldött és a honlapunkon (www.khg.hu) közzétett hulladék naptárakból tájékozódhat. A naptár tartalmazza a kommunális, szelektív hulladékgyűjtési napokat, a zöldhulladék-gyűjtési időpontokat, valamint a lomtalanítás napját. Az esetleges változásokról tájékoztatni fogjuk Önt.

Szelektív hulladékgyűjtés

A lakossági házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés változatlan marad, hosszútávon célunk egy egységes és magas szolgáltatási színvonal elérése A Kaposvári Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. (továbbiakban KHG) a szolgáltatási területén az üveg csomagolási hulladék gyűjtését hulladékgyűjtő pontokon és a hulladékudvarokban biztosítja.

Zöldhulladék elszállítása

A KHG szolgáltatási területén minden településen biztosítjuk a zöldhulladék elszállítását.

A 10.000 fő alatti települések esetében kizárólag előzetes regisztrációt követően kerül elszállításra a zöldhulladék. Kaposváron a zöldhulladék elszállítása a KHG honlapján közzétett hulladékszállítási naptárban megjelölt napokon történik előzetes regisztráció nélkül.

Mit tervez a MOHU a hulladékudvarokkal kapcsolatban?

  1. július 1. napjától az ország minden hulladékudvara minden Magyarországon lakcímmel rendelkező magánszemély számára hozzáférhető. A MOHU célja a jelenlegi szolgáltatási színvonal növelése. Eltekintünk a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj megfizetésének igazolásától a hulladékudvarokban. A hulladékudvari szolgáltatások elérhetősége: Országos Hulladékudvar lista.

Hogyan kell megrendelni a lakossági közszolgáltatást?

A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás a közszolgáltatási résztevékenység körébe tartozó hulladék átvételét, gyűjtését, elszállítását, kezelését, valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással érintett hulladékgazdálkodási létesítmény fenntartását, üzemeltetését, vagyonkezelését és a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás országos szintű megszervezését biztosító, kötelező jelleggel igénybe veendő szolgáltatás.

A közszolgáltatás igénybevétele céljából kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz bizalommal!

Területi Szolgáltató kereső

Ügyfélszolgálat

Társaságunknál a szolgáltatás igénybevételéhez a honlapunkon is megtalálható Igénybevételi bejelentő lapot kell kitölteni, mellékelve az ingatlanra vonatkozó adásvételi szerződést, tulajdoni lapot, vagy bérleti szerződést.

Társasházak esetében alapító okirat, valamint a közös képviselő megválasztásáról szóló közgyűlési jegyzőkönyv másolati példányai szükségesek az ügyintézéshez.

Az adatlapon fel kell tüntetni a szerződő fél személyes adatait (születési idő, születési hely, anyja neve, lakcím, adóazonosító jel), a szolgáltatás helyét, a szolgáltatás kezdetét, illetve az edény darabszámát és űrméretét.

Hogyan vehetik igénybe cégek, vállalkozók a közszolgáltatási résztevékenységet?

A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás a közszolgáltatás körébe tartozó hulladék átvételét, gyűjtését, elszállítását, kezelését, valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással érintett hulladékgazdálkodási létesítmény fenntartását, üzemeltetését, vagyonkezelését és a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás országos szintű megszervezését biztosító, kötelező jelleggel igénybe veendő szolgáltatás.

A közszolgáltatás igénybevétele céljából kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz bizalommal!

Területi Szolgáltató kereső

Ügyfélszolgálat

Cégek esetében cégkivonat, aláírási címpéldány, egyéni vállalkozóknál egyéni vállalkozói nyilvántartásba vételi igazolás, továbbá az ingatlanra vonatkozó adásvételi szerződés, tulajdoni lap vagy bérleti szerződés másolatát szükséges megküldeni részünkre, mely dokumentumok beérkezésével társaságunk elektronikus vagy postai úton megküldi a közszolgáltatási résztevékenységre vonatkozó szerződését, melyben foglalt szolgáltatást ügyfeleink kérése alapján, de lehetőség szerint a következő ürítési nappal tartunk nyilván.

Személyes ügyintézés esetén az aláírásra jogosult személy vagy az általa írásban meghatalmazott személy intézkedhet.

Milyen edényméretet használhatok?

A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás végzésének feltételeiről szóló 169/2024. (VI. 29.) Korm. rendelet, valamint a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. ÁSZF előírásai alapján a közszolgáltató a természetes személy ingatlanhasználó részére vegyes hulladék gyűjtése esetében legalább egy olyan gyűjtőedény választásának lehetőségét biztosítja, amelynek az űrmértéke a 80 litert, míg a lakóingatlant egyedül és életvitelszerűen használó természetes személy ingatlanhasználó részére legalább egy olyan gyűjtőedény választásának lehetőségét biztosítja, amelynek űrmértéke a 60 litert nem haladja meg. Utóbbi kedvezményt az ingatlanhasználó csak abban az esetben veheti igénybe, ha annak tényét, hogy a lakóingatlant egyedül és életvitelszerűen használja, a települési önkormányzat által kiadott igazolás útján a közszolgáltató részére bizonyítja.

Hol és milyen méretű edényt tudok vásárolni a KHG-től?

Társaságunk által alkalmazott technológiához alkalmazkodó, MSZ-EN 840 szabványnak megfelelő gyűjtőedényről az ingatlanhasználó köteles gondoskodni.

Szabvány és nem szabvány edényekről az alábbi linkre kattintva tájékozódhatnak.

A szerződéssel rendelkező ügyfelek, ügyfélszolgálati irodánkban, az alábbi címen és nyitvatartási időben tudják a szerződésnek megfelelő edényméretet kiválasztani és megvásárolni:

Ügyfélszolgálatunk címe:  

Kapos Holding Zrt. – 7400 Kaposvár, Áchim A. u. 2. (Corso Irodaház)

Telefonszám:

+36 1 776 7777

 

Nyitva tartás: 

 

hétfő, kedd, szerda, péntek

8:00-14:00-ig

csütörtök

8:00-20:00-ig

Társaságunk által értékesített edények árairól az alábbi linkre kattintva tájékozódhatnak.

A megvásárolt gyűjtőedény átvételére a Kaposvári Komplex Hulladékkezelő Központban van lehetőség, az átvétel kizárólag a számla bemutatását követően valósulhat meg, az alábbi címen és nyitvatartási időben:

Kaposvári Komplex Hulladékkezelő Kp:

7400 Kaposvár, külterület 0324/27.

Nyitva tartás: 

 

hétfő, kedd, szerda, csütörtök

9:00-14:00-ig

péntek

9:00-12:00-ig

Hol és ki igényelhet komposztládát?

Komposztládát szerződéssel rendelkező lakosok, társasházak esetén a közös képviselő igényelhet használatbavételi szerződéssel ügyfélszolgálati irodánkban személyesen, vagy elektronikus és postai úton az alábbi elérhetőségek egyikén:

Ügyfélszolgálatunk címe:

Kapos Holding Zrt.-7400 Kaposvár, Áchim András u. 2. (Corso Irodaház)

Telefonszám:

+36 1 776 7777

 

Nyitva tartás:

hétfő, kedd, szerda, péntek:

8:00-14:00-ig

 

csütörtök:

8:00-20:00-ig

E-mail:

info@khg.hu; ugyfelszolgalat@khg.hu

Levelezési név, cím:

KHG Nonprofit Kft.-7401 Kaposvár, Pf.136.

 

A komposztláda átvételére a Kaposvári Komplex Hulladékkezelő Központban van lehetőség, az alábbi címen és nyitvatartási időben:

 

Kaposvári Komplex Hulladékkezelő Kp:

7400 Kaposvár, külterület 0324/27.

Nyitva tartás: 

 

hétfő, kedd, szerda, csütörtök

9:00-14:00-ig

péntek

9:00-12:00-ig

Hogyan tudom a közszolgáltatási résztevékenységet szüneteltetni?

A közszolgáltatási résztevékenység szüneteltetése érdekében kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, ahol a hatályos jogi szabályozások, valamint a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. ÁSZF figyelembevételével lehetőség van a szolgáltatás szüneteltetése.

Érvényesítő szállítási matrica helyett chip!

A KHG szolgáltatási területén a kommunális gyűjtőedények vonatkozásában kötelező az edény egyedi azonosítóval (RFID chip) történő jelölése.

A megjelölésre a közszolgáltató a jelölőt térítésmentesen az ingatlanhasználó rendelkezésére bocsátja. A társaságunknál vásárolt edények már chip jelöléssel kerülnek értékesítésre.

Az ingatlanhasználó az általa máshol vásárol gyűjtőedény chippelésének igényét nyolc napon belül köteles bejelenteni ügyfélszolgálatunkon.

Amennyiben az egyedi jelölő sérült vagy megsemmisült, a közszolgáltatóhoz történő bejelentés után térítésmentesen pótlásra kerül.

Lehet-e hulladékgyűjtő edény helyett szemeteszsákot használni, hol lehet kapni, mennyibe kerül?

Társaságunk kizárólag hulladékgyűjtő edényzetből szállítja el a hulladékot.

A közszolgáltató a vegyes hulladék gyűjtésére szolgáló edényen kívül elhelyezett hulladékot, illetőleg az edény űrtartalmát meghaladó mennyiségű hulladékot kizárólag cégfelirattal ellátott, a cég által biztosított hulladékgyűjtő zsákban szállítja el. A zsák az alkalmanként keletkező többlethulladék elszállítására, illetve a kijelölt területeken zsákos hulladékszállításra és gyűjtésre szolgál. A zsákban kommunális hulladék helyezhető el.

A közszolgáltató által rendszeresített zsákot külön térítés ellenében van lehetőségük megvásárolni Ügyfélszolgálatunkon az alábbiak szerint.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a többlethulladékos zsákok helyben történő kifizetésére 2021. május 1. napjától nincs lehetőség társaságunk ügyfélszolgálatán.

Zsákigény esetén eseti számla, továbbá postai számlabefizetési megbízás kerül kiállításra, melyet ügyfeleink postai befizetéssel vagy átutalással tudnak kiegyenlíteni.

Ügyfeleink a hulladékgyűjtő zsákokat a kiállított számlával, illetve postai számlabefizetési megbízással együtt kézhez kapják társaságunk ügyfélszolgálatán.

A cégfelirattal is ellátott zsákokat saját névre vagy más nevére kizárólag meghatalmazás ellenében áll módunkban kiadni.

A cégfelirattal ellátott zsák ára bruttó 381Ft/db, melyek űrtartalma 120 liter.

Kérdése van hulladékgazdálkodási díj számlázással, befizetéssel, kapcsolatban?

A 2023. július 1. napját követő szolgáltatási időszakokra vonatkozó számlákat a MOHU állítja ki az Ön részére, így kérjük Önt, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj befizetését – választott fizetési módjának megfelelően – az alábbiak szerint módosítsa!

  1. Banki átutalás esetén kérjük, a következő bankszámla adatokkal indítsa az utalást:

MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.
OTP Bank
11794008-24030025

Az utalás közlemény rovatában továbbra is meg kell adni a számla sorszámát és azt az egyedi vevő (fizető) azonosítószámot, melyet az átutalni kívánt hulladékgazdálkodási közszolgáltatási számla 3. oldalán, a bal felső sarokban talál. A már megszokottak szerint az utalást segítő részletes tájékoztatás (a bankszámla és a közlemény rovatban feltüntetendő adatok pontos ismertetésével) továbbra is megtalálható a számlákon.

  1. Csoportos beszedési megbízás esetén további teendője nincs.

Az NHKV Zrt., mint kedvezményezett javára csoportos beszedési megbízás teljesítésére adott felhatalmazást a 2023. július 1. napját követően a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény erejénél fogva a MOHU, mint kedvezményezett javára megadott felhatalmazásnak kell tekinteni.

Azon Ügyfeleknek, akik az NHKV Zrt.-nél 2023. június 30. napján rendelkeztek a hulladékkezelési közszolgáltatási díjra vonatkozóan érvényes csoportos beszedési megbízással, nincs további teendőjük, mivel a korábbi megbízások átvezetése a MOHU, mint új kedvezményezett részére automatikusan megtörtént a GIRO-n keresztül.

Amennyiben kérdése merül fel a csoportos beszedési megbízások kapcsán, kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a honlapon található elérhetőségek egyikén.

  1. Csekkes befizetés esetében a számla mellé már az új kedvezményezett (MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.) nevére kiállított csekket küldjük a számla mellékleteként.
  1. Díjnet szolgáltatás/e-számla igénybevétele esetén

Ügyfeleink részére biztosítjuk a MOHU elektronikus számlabemutatás lehetőségét a Díjnet Zrt. rendszerén (továbbiakban: Díjnet) keresztül.

A Díjnet egy olyan elektronikus számlabemutatási szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a MOHU ügyfelei a számláikat elektronikus formában, az interneten tekintsék meg, egyenlítsék ki.

A számlakibocsátói regisztrációhoz kötelezően szükséges adatok:

  • vevő (fizető) azonosító szám
  • számlasorszám (6 hónapnál nem régebbi számla)

A számlakiállításról Ön e-mailben fog értesítést kapni, melyet követően azt a Díjnet Zrt. rendszerében tudja megtekinteni. Az elektronikus úton, a Díjnet Zrt. rendszerén keresztül megküldött számlák megfelelnek a hiteles elektronikus számlákra vonatkozó jogszabályi előírásoknak.

A regisztráció megkezdésére a Díjnet Zrt. rendszerében van lehetősége.

Amennyiben még nem rendelkezik Díjnet fiókkal, úgy a sikeres felhasználói regisztrációt követően a Díjnet Zrt. számlakibocsátói felületén tudja indítványozni a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-hez történő regisztrációt. Ezzel Ön vállalja az elektronikus számlabemutatás igénybevételét, valamint azt, hogy számláit a továbbiakban banki úton (átutalás, vagy azonnali bankkártyás fizetés) egyenlíti ki.

Az elektronikus számlafizetés előnyei:

  • A szolgáltatás igénylése és használata ingyenes.
  • Kényelmesebb és biztonságosabb megoldást jelent a papíralapú számlákkal szemben.
  • A számlák a Díjnet rendszerén keresztül bármikor megtekinthetők és letölthetők.
  • A Díjneten fizetett számlák átláthatóak, könnyen követhetőek.
  • A számlákat rögtön be lehet fizetni bankkártyával, okostelefonnal, vagy egyedi átutalás útján, akár internetbankon keresztül is.
  • Óvjuk a környezetet, hiszen az elektronikus számla nem termel hulladékot.
  1. Elektronikus számla

Az elektronikus számla adattartalmát tekintve megegyezik a papír alapú számlával, így az 100%-ban kiváltja azt. Nem kell kinyomtatni, postázni, Önnek nem kell tárolnia, hiszen a Díjnet rendszerében egyszerűen visszakereshetőek és megtekinthetőek a számlák.

  1. Elektronikus fizetés

A Díjneten keresztül többféle módon történhet az elektronikus fizetés, amit a Díjnet ügyfelei ingyenesen vehetnek igénybe.

Kiválaszthatja az Önnek legkényelmesebb fizetési módot:

  • bankkártyás fizetéssel (VPOS),
  • közvetlen internetbanki fizetéssel
  • mobiltelefonos fizetéssel,
  • egyedi banki utalással.
  1. Külföldről történő utalás lehetősége és feltételei

A MOHU hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj külföldről történő átutalása esetén a következő kódot szíveskedjen feltüntetni:

  • Swift (BIC) kód
  • OTP VHUHB
  • IBAN száma: HU24 1179 4008 2403 0025 0000 0000

Kérjük a közlemény rovatban szíveskedjen megadni a számlán feltüntetett számlasorszámot és a számla 3. oldalának bal felső sarkában található vevő (fizető) azonosító számát.

  1. Kedvezmények, részletfizetés

Vallási jogi személyek által igényelhető, rezsicsökkentett hulladékgazdálkodási közszolgáltatás díjra vonatkozó jogosultságról, illetve fizetési kedvezményről és részletfizetési lehetőségről a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. honlapján tájékozódhat.

  1. Számlakifogás nem megfelelő adattartalom esetén

A MOHU a hulladékgazdálkodási közszolgáltatóktól kapott adatok alapján végzi számlázási feladatait, ezért amennyiben a kifogás a közszolgáltatás műszaki tartalmára vagy a számla adattartalmára (ürítések számára, hulladékgyűjtő méretére, rongálódására, helytelen név, cím stb.) vonatkozik, úgy kérjük, forduljon közvetlenül Ügyfélszolgálatunkhoz.

Kérjük, egyéb számlakifogással kapcsolatos bejelentését az alábbi elérhetőségek egyikén szíveskedjen megtenni.

  • Telefon: +36 1 393 5099
  • E-mail: kukaszamla@mohu.hu
  • Részletfizetési kérelem, fizetési halasztás
  • Csoportos beszedési megbízás (CSBM)
  • Téves utalás, visszautalás
  • Gazdasági társaságok egyenlegközlője
  1. Téves utalások kezelése (MOHU-n belüli, más közszolgáltatóhoz rendelt bankszámlaszámra történő utalás vagy tévesen megadott vevő (fizető) azonosítóval történt utalás)

Amennyiben tévesen nem a KHG-hez rendelt MOHU bankszámlára fizette a hulladékszállítási díjat, vagy vevő (fizető) azonosítóját tévesen adta meg, a MOHU a díjat kérésére a helyes számlaszámra átvezeti. Az átvezetéshez kérjük, hogy a kukaszamla@mohu.hu e-mail címre írja meg az utalás adatait:

  • téves és helyes bankszámlaszám,
  • az illetékes közszolgáltatóhoz rendelt bankszámlaszám,
  • átutalás összege és időpontja.
  1. Aktuális egyenleg, túlfizetés visszaigénylése

Aktuális egyenlegéről a kukaszamla@mohu.hu e-mail címen, illetve a számlán szereplő ügyfélszolgálati elérhetőségeken, az ügyféladatok pontos megadásával vevő (fizető) azonosító szám, felhasználó neve, felhasználási hely címe kérhet tájékoztatást.

REpont visszaváltási rendszer ügyfélszolgálat

A MOHU abban érdekelt, hogy a fogyasztók a legteljesebb mértékben meg legyenek elégedve a REpont visszaváltási rendszer szolgáltatással, ezért bármilyen észrevételt, vagy panaszt fogad a REpont visszaváltási rendszerrel kapcsolatos ügyekben az alább megjelölt elérhetőségeken.

 

  • Telefonon: munkanapokon (hétfőlől-csütörtök:800-1600-ig, pénteken 800-1500-ig): +36-1-776-77-70
  • Emailben: üzleti partnereknek az info@mohu.hu címen, lakossági partnereknek a repont@mohu.hu címen keresztül.
  • REpont visszaváltási rendszerhez tartozó REpont App mobil alkalmazáson keresztül panaszkezelési jegy nyitása kizárólag a bankszámlára visszautalásos funkciókkal kapcsolatos panaszok tekintetében lehetséges. A REpont App mobil alkalmazáson keresztül benyújtott panaszok esetében a fogyasztóknak a megfelelő bejelentkezési adatokkal azonosítania kell magát.

Üzleti partnerek

  • Általános kérdések, információk: info@mohu.hu.
  • Telepített berendezésekkel kapcsolatos műszaki hibabejelentések a gyártói Hotline vonalakon keresztül.
  • Mobil elszállítással kapcsolatos panaszbejelentés és egyedi elszállítás megrendelése a Visszaváltó applikáción keresztül.

Lakossági partnerek

  • Általános információk: repont@mohu.hu.
  • A telepített gépek működésével kapcsolatos kérdésekkel kérjük forduljanak a bolti személyzethez.

Az applikáción keresztüli visszatérítéssel kapcsolatos problémákat kérjük a REpont alkalmazásban jelezzék.